Total Pageviews

Friday, September 7, 2012

Homestay 2 (Rumah Teres) Kg Baru Kerteh

Lokasi : Kampung Baru Kerteh
Rate : RM150 satu hari 
Furnished : Yes
- 2 bilik
Bilik utama: katil kelamin + aircond + almari dan rak penyidai
Bilik 2 : katil kelamin + kipas, almari, rak penyidai, tuala, sejadah 

- Ruang tamu (kipas ,TV, set sofa 3 dudukan, meja makan)

- Dapur ( peralatan memasak,dapur gas)














(HOMESTAY) banglo 2 tingkat di Kerteh,untuk disewa harian dan bulanan


DIBUKA JUGA UNTUK SEWA BULANAN JANGKA PENDEK
HARGA : RM2500 


 Butiran pakej:

MUSLIM HOMESTAY- KG BARU KERTEH
AREA BANDAR BARU KERTEH

Location: Kerteh, Kemaman, Terengganu
Neigbourhood: Bandar Baru Kerteh,

Description
- Aircond : 2
-Furnished : Yes
-Bedroom : 3
-Bathroom : 3
-Pets  : No
-Ruang tamu 1
-Ruang tamu 2
-Hall (tingkat atas)
-Dry kitchen
-Wet kitchen

Kemudahan yang disediakan;
Katil : 3 buah ( 2 kelamin, 1 bujang)
Almari ; 3
Meja makan
Penyidai pakaian (setiap bilik)
Dapur
Peralatan memasak
Peti sejuk 2 pintu
Mesin basuh
Set sofa 1,2,3 dan coffee table di ruang tamu


MUSLIM HOMESTAY (HANYA UNTUK MUSLIM SAHAJA)
Alami homestay seperti tinggal di kediaman sendiri. Jauh dari kebisingan dan kesibukan bandar.Sesuai untuk penginapan sekeluarga, berkumpulan untuk tujuan konvo,percutian, pendaftaran, perkahwinan dan juga untuk transit bagi tugasan melawat tapak projek di Carigali Petronas Kerteh.

Lokasi ; Kampung Baru kerteh  dalam kawasan bandar Baru Kerteh
Berdekatan dengan Balai Polis Kerteh, Masjid, sekolah,klinik kesihatan dan kedai2

RATE: RM250 PERNIGHT


KEMUDAHAN;
Ruang tamu utama: set sofa (1 dan 2), kipas, meja kopi,
Ruang tamu kedua; set sofa 3 dudukan, TV,
Bilik tidur 1 : katil kelamin,aircond, almari, penyidai, sejadah, tuala (tingkat bawah)
Bilik tidur 2 : katil kelamin, kipas, almari, penyidai, sejadah, tuala (tingkat bawah)
Bilik tidur 3   1katil bujang, aircond,kipas, almari, penyidai, sejadah, tuala (tingkat atas)

Hall yang luas dan kosong disediakan di tingkat atas untuk keselesaan bagi tetamu yang mempunyai bilangan yang ramai ( carpet) rujuk pada gambar di bawah.



DESTINASI YANG BERDEKATAN:

10 MIN KE MESRAMALL KEMASEK
LOKASI PETRONAS CARI GALI KERTEH DAN OFF- SHORE

5 MIN KE AIRPORT KERTEH
3 MIN KE BANDAR BARU KERTEH
15 MIN KE TATI, KIJAL
10 MIN KE AWANA KIJAL
3 MIN KE MC DONALDS
10 MIN KE KFC AWANA, KIJAL
3 MIN KE BALAI POLIS KERTEH
3 MIN KE PEJABAT POS KERTEH
3 MIN KE KLINIK KESIHATAN KERTEH
3 MIN KEBALAI BOMBA KERTEH
15 MIN KESEKEOLAH TEKNIK, DUNGUN (20 MINIT)
20 MIN KE POLITEKNIK DUNGUN (20 MINIT)
20 MIN KE UITM CAWANGAN DUNGUN
20 MIN KE SEKOLAH MENENGAH SAINS DUNGUN
10 MIN KE IKBN KIJAL
20 MIN KE BANDAR DUNGUN
20 MINIT KE BANDAR KEMAMAN
MYDIN DUNGUN
THE STORE KEMAMAN


UNTUK TEMPAHAN SILA HUBUNGI:
 -0177504952 (ENCIK BADRUL) /0177504953 (PUAN ROSINA)
- Email : homestaykerteh@gmail.com

-SEKURANG-KURANGNYA 24 JAM SEBELUM TEMPAHAN

-TEMPAHAN AWAL DIGALAKKAN

PASTIKAN BILANGAN YANG MENGINAP (DEWASA DAN KANAK-KANAK)














































































Saturday, November 26, 2011

Misteri Penemuan Bahtera Nabi Nuh|The Great Noah Ark

Korang pernah dengar cerita penemuan bahtera Nabi Nuh tak? Dah banyak keluar cerita penemuan bahtera tu tapi secara saintifiknya masih lagi tak dapat dibuktikan kebenaran cerita-cerita tu semua..Kalau korang berminat nak tau cerita ni boleh baca kat bawah..

Di sebuah gunung yg sentiasa diselimuti salji yg terletak di Timur Turkey, tersembunyi sebuah misteri ‘berharga’ yang berusia lebih 5000 tahun Peninggalan sejarah yang maha berharga itu bukan saja menarik minat para pengkaji sejarah malah pihak perisik US seperti CIA/KGB pun cuba menyelongkar.

Pihak-pihak CIA telah menggunakan satelite dan pesawat ‘Stealth’ untuk mengambil gambar objek yang terdampar di puncak gunung itu. Gambar-gambar itu telah menjadi ‘rahsia besar’ dan disimpan rapi dengan kawalan yang ketat bersama dengan ‘rahsia-rahsia' penting yang lain di Pentagon. Sudah beratus-ratus orang cuba mendaki Gunung Aghi-Dahl yang bermaksud ‘Gunung Kesengsaraan’atau dengan nama petanya iaitu Mount Ararat, namun hanya beberapa kerat saja yang berjaya.Yang sebahagian besarnya selebihnya hanyalah menjadi korban.

Sehingga ke hari ini, cuma ada beberapa orang pendaki sahaja yang berjaya sampai ke puncak Mount Ararat dan dapat menyaksikan dengan mata kepala sendiri kesan artifak peninggalan purba yang ‘maha berharga’ itu.

Ada sesetengah pendaki dapat mengambil gambar. Apa yang masih menjadi tanda tanya, kesemua orang yang berjaya membawa balik gambar tersebut telah ditimpa berbagai bencana. Ada diantara mereka telah dibunuh dengan penuh misteri. Hanya semata-mata kerana gambar tersebut. Memang ramai orang yang telah mengambil gambar kesan sejarah ‘Noah’ itu telah mati misteri.

Soalnya sekarang, mengapakah ‘kuasa-kuasa besar’ mahu merahsiakan gambar peninggalan lama itu dan menyimpannya di tempat-tempat rahsia tentera?. Mengapa mereka tak mahu mengesahkan bahawa peninggalan ‘Noah’ benar-benar ada di puncak Mount Ararat itu? Pada masa yang sama mereka juga menafikan bahawa itu sebenarnya adalah The Great Noah Ark!



Pyramid Sphinx di Giza sendiri pun telah tertimbus dalam pasir selama lebih kurang 2000 tahun sebelum dijumpai kerana selama itu orang menafikannya. Samalah The Great Noah Ark . Ia tertimbus di bawah salji selama hampir 5000 tahun dan selama 5000 tahun itu jugalah misteri itu sedang menunggu masa untuk dibongkar.

Sebenarnya, zaman Nabi Noah dulu tidaklah seprimitif yang kita semua bayangkan. Hakikatnya pada zaman itu mereka dah maju ke depan. Pengetahuan Sains mereka dah maju pada masa itu. Di kaki Mount Ararat itu sahaja, para pengkaji dan Scientist Russia telah menemui lebih kurang 500 kesan artifak bateri elektrik purba yang digunakan untuk menyadurkan logam.

Mengikut kiraan ahli anstronomi secara berkomputer, Noah mula membina bahteranya pada tahun 2465 B.C dan hujan mula turun pada tahun 2345 B.C Rupa bentuk The Great Noah Ark itu sebenarnya tidak sama dengan bentuk kapal laut yang ada di dunia sekarang.

Mengikut para pendaki yang pernah melihat “Noah Ark” di puncak Mount Ararat itu, Noah Ark memang sebuah bahtera besar yang cukup hebat. “Noah Ark” itu diperbuat daripada spesis kayu purba yang memang sudah tidak wujud lagi di dunia ini. Ia diselaputi syelek, bebentuk ‘kotak kasut’, tidak cantik, tapi sangat berfungsi.

Ia telah dibina seluas 300 cubit X 50 cubit X 30 cubit. Untuk pengetahuan anda cubit itu adalah satu kiraan jarak panjang diantara siku dengan jari yang digunakan oleh orang-orang zaman dahulu. Bersamaan 18 inchi bagi 1 cubit, bermakna panjang “Noah Ark” ini adalah lebih kurang 450 kaki,75 kaki lebar,45 kaki tinggi.

Ada juga Para Pengkaji berpendapat,”Noah Ark” berukuran satu dan satu setengah padang bola. Bumbung bahtera itu pula adalah seluas 20 padang bola keranjang. Keluasan dalamannya cukup untuk memuatkan 170 gerabak keretapi. Ia memerlukan sebanyak 9000 hingga 13000 batang balak untuk membinanya. Dan dianggarkan seberat 4,100 tan.

Hari ni terdapat lebih kurang 1,072,000 haiwan dari pelbagai spesis di dunia ini.Mengikut kajian Dr.Whitcomb, dianggarkan kira-kira 3,700 binatang mamalia, 8600 jenis itik/burung,6300 jenis reptilia,2500 jenis amfibia yg menaiki The Great Noah Ark itu. Berat kargo/muatan bahtera itu mungkin lebih kurang 24,300 tan.

The Great Noah Ark ini berada di Mount Ararat, tapi dimanakah agaknya ia dibina dan berapa jauhkah ianya telah belayar ?

Mengikut seorang pengkaji ‘Noah Ark’ ini, bahtera itu telah dibina disebuah tempat bernama Shuruppak, iaitu sebuah bandar yang terletak di selatan Iraq. Jika ia dibina di selatan Iraq dan akhirnya terdampar di Utara Turkey ini bermakna ianya telah ditolak arus sejauh 520 batu.

Mount Ararat ini bukan sebarang gunung. Ia adalah sebuah gunung yang unik. Antara salah satu keunikan yang terdapat pada gunung ini ialah, pada setiap hari akan muncul pelangi pada sebelah utara puncak gunung itu.

Mount Ararat ini ialah salah satu gunung yg mempunyai kemuncak yang luas di muka bumi ini. Ia adalah gunung yang tertinggi sekali di Turkey. Gunung ini tegak sendirian dengan kemuncak dipanggil Ararat

Besar dengan ketinggian 16,984 kaki. Bersententangan dengan sebuah lagi kemuncak gunung yang dipanggil Ararat Kecil setinggi 12,806 kaki menegak naik dari Bayazit Orang yang menaiki gunung ini akan dapat melihat 3 negara iaitu “Russia, Iran,Turkey”. Kedudukan Mount Ararat yang sememangnya strategik itu telah membuatkan ia menjadi rebutan banyak negara pada suatu masa dahulu.

Kalau kita tengok CNN hari ni pun masih ada lagi perebutan sempadan antara tentera Turkey vs Puak Guerilla Qurdish yg mahukan kemerdekaan dari kerajaan Turkey. Keluasan dasar Mount Ararat itu kira-kira 25 batu garis pusat.Garispusat kemuncaknya pula 17 hingga 22 batu persegi ditutupi air batu setebal kira2 200 kaki. Ketulan-kutulan air batu sentiasa jatuh dan tersilap langkah akan terjatuh jatuh ke dalam jurang Ahora.

Sebahagian Bahtera Nabi Nuh AS dilitupi salji. Sebuah ‘anchor’ purba yang besar telah ditemui di Khairouan, Tunissia. Menurut pengkaji, sauh itulah yg digunakan oleh ‘Noah Ark’ semasa berlabuh di puncak Mount Ararat. Sebuah ‘batu nisan’ yang didakwa kepunyaan nabi Noah AS telah dijumpai di Mount Lebanon di Syria.

Batu nisan itu berukuran 120 kaki panjang. Pada tahun 1917, Maharaja Russia Tsar Nicholas II telah menghantar sejumlah 150 orang pakar pelbagai bidang yang terdiri dari jurutera, saintis dan tentera untuk mencari dan menyelidik The Great Noah Ark tersebut. Pasukan ekspedisi itu mengambil masa selama satu bulan utk sampai ke puncak Mount Ararat itu.

Segala penat lelah mereka berhasil kerana akhirnya berjaya menemui ‘Noah Ark’ tersebut. Dalam keadaan tergaman, kagum mereka mengambil gambar sebanyak yang mampu. Pasukan Saintis Russia itu cuba mengukur size ‘Noah Ark’ dan didapati ‘Noah Ark’ itu berukuran 500 kaki panjang,83 kaki lebar dan 50 kaki tinggi [bahagian selebihnya tenggelam didalam salji]. Hasil dari siasatan itu telah dihantar pulang kepada Tsar, malangnya belum pun sempat laporan siasatan itu sampai ke tangan baginda, Perang Bolshevik Komunist (1917) meletus.

Laporan itu akhirnya jatuh ke tangan General Leon Trotsky. Sehingga sekarang masih lagi belum diketahui samada segala ‘laporan siasatan’ itu masih disimpan atau dimusnahkan…


Korang boleh baca kat sini jugak:

Misteri Penemuan Kapal Nabi Nuh

Kayu 20 Meter Bukti Kukuh Bahtera Nabi Nuh

Turki Arah Kayu Bahtera Nabi Nuh Dibawa Keluar Disiasat

Cacatan Pengalaman Pendaki Mencari Bahtera Nabi Nuh


Sumber http://www.zuarxpdc.com/2011/03/misteri-penemuan-bahtera-nabi-nuhthe.html#ixzz1esMceJof
MUKHANNATS ADALAH ANAK JIN ATAU SYAITAN
ketahuilah, apabila seorang lelaki mencampuri isterinya ketika sedang haid, maka syaitan mendahuluinya. Ketika si isteri hamil dan melahirkan, maka yang lahir itu adalah al-mukhannats, iaitu anak-anak jin. Nuthfahnya akan rosak, bahkan boleh membuat si lelaki dan perempuan itu menderita penyakit.
Sesungguhnya Allah s.w.t. melarang kita untuk mencampuri isteri-isteri kita yang sedang haid. Barangsiapa melakukan itu, dialah yang bertanggungjawab terhadap akibatnya, dan lebih dari itu dia pulalah yang akan menerima akibatnya jika dari hubungan tersebut lahir mukhannats. Rasanya, itu adalah balasan yang setimpal belaka.

9 ANAK-ANAK SYAITAN YANG LAINNYA:-
ZALITUUN : Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.
WATHIIN : Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.
A'AWAN : Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.
HAFFAF : Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang berada di tempat-tempat maksiat ( i.e. disko, kelab malam & tempat yang ada minuman keras )
MURRAH : Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yang sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour etc.
MASUUD : Duduk dibibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan dan segala apa sahaja penyakit yang mula dari kata-kata mulut.
DAASIM ( Berilah Salam sebelum masuk ke rumah ) : Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumahtangga. (suami-isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan perbagai bentuk kemusnahan rumahtangga).
WALAHAAN : Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwudhuk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yang lain.
LAKHUUS : Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api dan matahari..

Wednesday, November 23, 2011

´¯) ✿ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ✿ `•.¸.•´`•.¸.¸• Saat hati berkata " INGIN ",

namun ALLAH berkata " TUNGGU ". Saat AIR MATA harus menitis, namun ALLAH

berkata " TERSENYUMLAH ". Saat segalanya terasa " MEMBOSANKAN ", namun ALLAH

berkata " TERUSLAH MELANGKAH ". ƸӜƷ..•♥ Kerana ALLAH lebih dulu mengetahui

rancangan apa yang mendatangkan KEBAIKAN dalam HIDUP kita ♥•..ƸӜƷ ƸӜƷ ✿ •*¨`*•✿ ƸӜƷ ✿ •*¨`*•✿ ƸӜƷ ✿ •*¨`*•✿ ƸӜƷ✿
Tiada yg mustahil..perubahan yg positif akan jadi KENYATAAN..dlm kepayahan pasti ada kesenangan..bersedia utk ucapkn selamat tinggal kpd hari SEMALAM...